Drabálisan környezetbarát Audi
A Volkswagen csoport most már teljes gőzzel fejleszti elektromos és hibrid modelljeit, ennek egyik kézzel fogható bizonyítéka az E-tron Quattro tanulmány, ami egy óriási, Q7-es szerű SUV. És ebből lehet az Audi első, teljesen elektromos szériamodellje.
Az E-tronon látszik, hogy a formatervezők kezét egy kicsit szabadabbra engedték, mint a sorozatgyártású modellek megrajzolásakor. Így, bár ugyanaz a darabos karakter jellemzi, mint a Q7-est, egy picit érdekesebb, és határozottan lendületesebb – még az orr-része is sokkal kevésbé sablonos a többi Audiéhoz képest. A lényeg azonban a 4,88 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,54 méter magas test belsejében rejtőzik: a három villanymotoros hajtáslánc – két motor jutott hátra, egy pedig előre – amely 435 lóerős, de néhány másodpercre, padlóig nyomva a gyorsítópedált, 503 lóerőre növelhető a teljesítménye.
Ennek az etetéséhez még akkor is hatalmas akkumulátorcsomag kell, ha a szögletes karosszéria légellenállási tényezője csupán 0,25, és ilyen is került bele. A Li-ion cellákba összesen 95 kWh-nyi elektromos energia tárolható, ami elvben akár 500 kilométerre is elég. Az akku méretét jól jellemzi, hogy egy feltöltés egy 150 kW-os gyorstöltővel is vagy 50 percig tart, és az az érzésünk, ha egyszer elkezdik komolyan felszámolni a töltésre használt villamos energia árát, ez az autó nem számít majd takarékosnak, vagy akár környezetbarátnak. Bár az autó tömegét nem árulták el a gyáriak, egy hasonló benzines vagy dízelmotoros modell nagyjából két tonnát nyom, és az E-tron Quattro kifejezetten gyors: 4,6 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebességét pedig 210 km/h-ra állították be, bár a teljesítmény ennél sokkal többre is elegendő lenne.
Pedig úgy néz ki, egy hasonló modellt gyártani is tervez az Audi, legalábbis erre utalt Ulrich Hackenberg, az Audi műszaki fejlesztésekért felelős igazgatója. „Az Audi 2018-ban egy teljesen elektromos, luxuskategóriás sport-SUV-t tervez bemutatni. Az E-tron Quattro ennek az előfutára, amely egyszerre nyújt nagyszerű vezetési élményt, kivételes hatótávot és kényelmet, valamint kifejező formatervet.”