Frankfurtban ugyan nem állították ki, de az új négyajtós Civicről is épp most rántotta le a virtuális leplet a Honda. A forma kissé becsapós, hisz ez a modell is ferdehátú formát kapott, csak a csomagtartó nyílik hagyományosan, a hátsó ablak mögött. Az formaterv azonban csak az egyik újítás a Civic tizedik generációjában: itt találkozhatunk először a Honda új, 1,5 literes turbós benzinmotorjával is.
A négyajtós Civic elsősorban persze az amerikai piac igényei alapján készült, ennek is tudható be a négyajtós kialakítás, és a motorválasztékon is ez látszik. A másfél literes turbómotor az erősebb változatokba kerül, és bár pontosabb adatot egyelőre nem mondtak, a gyáriak szerint vagy harminc lóerővel ad le többet, mint a korábban használt 1,8 literes szívómotor. Ez pedig 170-175 lóerő körüli teljesítményszintet jelent. Az alapváltozatba azonban továbbra is szívómotor kerül az amerikai piacon, méghozzá egy kétliteres, 160 lóerő körüli teljesítménnyel.
A legfeltűbőbb változás persze az új formaterv: a kupészerű tetővonallal és az övvonal hullámaival az új Civic kifejezetten dinamikus jelenség. Ám a forma mellett az autó méretei is sokat változtak: a szélessége vagy öt centivel nőtt, a magassága bő két centivel csökkent, és a tengelytáv is hosszabb lett három centivel. Így a gyáriak szerint a hátsó lábtér is bővült öt centit, míg a csomagtartó úgy 70 literrel lett bőségesebb, ami 510 liter körüli értéket jelent. Az autó általános növekedése mellett nem rossz eredmény, hogy 31 kilogrammal sikerült csökkenteni a tömegét.
Valószínű, hogy elődjéhez hasonlóan az új Civic szedán is kapható lesz Európa egyes országaiban, köztük várhatóan itthon is, bár valószínűtlen, hogy épp ezekkel a motorokkal. A kétliteres helyett legalábbis valami kisebbre számíthatunk – esetleg az új 1,5 literes turbó nélküli, vagy kisebb teljesítményű turbós változatára. Európának azonban nem ezt a változatot szánják, hanem a következő csapott hátút és kombit, amelyeket a Honda brit üzemében gyártanak majd.
A négyajtós Civic tizedik generációját a Los Angeles Auto Show-n mutatja be a Honda élőben, várhatóan a kupéval együtt, november második felében.