Nincs visszaút, menthetetlenül az utakra kerül a legújabb Zotye. A márka óriási lendületben van, lassan megszámolni is nehéz, hány VW-csoportos klónt találni a kínálatukban. Ez itt a Z700-as, ami kívülről sem egy teljes értékű egyéniség, de ami odabent van teszi a kínai klóntörténelem szégyenteljes produktumává.
Áprilisban már elborzadtunk egyszer a Zotye Z700-ason, de már akkor is tudtuk, nagy csoda kell, hogy letiltsa egy illetékes hatóság. A csoda nem jött, immár hivatalosan is a piacon van, várja vevőit Kínában. Lépjünk hátra kettőt, és vegyük észre, miről van szó. Kína felsővezetői szinten nem bánná, ha állampolgárai végre elkezdenék venni a hazai márkák autóit is. Nem arról van szó, hogy a rengeteg megkötés miatt, amivel beengedik a külföldi márkákat eleve ne kaszálnának nagyot a helyi autóeladásokon, de hosszú távon ideje elkezdeni saját lábat is növeszteni a piacon. Eközben a vásárlói réteg - ha nem is csak minőségérzék miatt, de - merő sznobságból már nagyon rákattant az európai brandekre. Egy minőségi szint felett ezzel még nagyon nem tudnak versengeni a helyi márkák, megpróbálják hát a szint alatt. A trükk: olcsón adni azt a középosztálynak, amit a felsőközéposztály megvesz egy neves prémiummárkától, mondjuk az Auditól. Néha így születnek a klónok.
Ha végignézi egymás után egy mai Audi A6 és a Zotye Z700 utasterét, rájön, hogy formára csupán három ponton van eltérés: a váltókar vége, elakadásjelző gomb és a kormány. Ennyi, minden másnál mintha közös lett volna az öntőforma, ami persze vásárolt liszenszjogok hiányában lehetetlen, de hogy sikerült milliméterre pontosan belőli a teret, egészen biztos. A gombok minősége, az anyaghasználat egyes részein még innen nézve is gyenge, egy bekötött szemű A6-tulajdonos tesztjén emiatt legalább elvérezne. Az Audit valószínű ez a legkevésbé nyugtatja, azonban eddig nem hallottunk tőlük kardcsörgetést, pedig ez már az a szint, ahol kéne.
A kínai középosztálynak szánt Z700 ára tükrözi, hogy nem német prémiumról van szó: ötmillió forintnyi jüan a fapados ára, míg a képeken is látható csúcsváltozaté hétmillió. Körülbelül harmadáron lehet majd hozzájutni, mint amennyibe ott egy A6 kerül, nem kérdés tehát, hogy egész más a célcsoport.
Három felszereltségi szintben lehet majd kapni. A csúcsban minden lesz: automata parkolórendszer, ABS, EBD, két légzsák, az MMI-hez hasonló kezelőfelület a fedélzeti rendszerhez, sőt, panoráma üvegtető is. Motorból egyelőre egy van csupán, egy 170 lóerős, turbós 1,8 literes jár hozzá duplakuplungos hatfokozatú váltóval.