A Mini Clubman már nagy jóindulattal sem nevezhető kisautónak: a 4,2 méter hosszú és 1,85 méter széles ötajtós simán összemérhető egy VW Golffal, legalábbis az eddig megismert adatok szerint. A márka alelnöke szerint viszont az sem biztos, hogy ez marad a legnagyobb Mini.
Sebastian Mackensen persze csak elméleti lehetőségről beszélt. Azt mondta, szerinte nincsen a Mini számára méretbeli megkötés, nincs semmiféle határ, amelyhez a márkának tartania kell magát. Az az érzésünk, ezzel elsősorban a Clubman-re utalt, ami azért jócskán kilóg abból a körből, amit az ember józan megfontolás után miniautónak hívna, de sokan úgy értelmezték a szavait, hogy később akár még nagyobb Minik érkezhetnek.
Az elméleti lehetőség adott, hisz például a BMW 2-es Gran Tourer is a Mini szabvány UKL1 padlólemezére épül, és 4,55 méter hosszú. Azaz nem lehet elvi akadálya, hogy akár a Mini kínálatába is beiktassanak egy hasonló méretű egyterűt. Ugyanakkor Mackensen szerint ilyen konkrét tervük egyelőre nincs, legalábbis a közeli jövőre nézve. De a legfontosabb, amit hozzátett a mondanivalójához, az volt, hogy mindenképp figyelmbe veszik a Mini vásárlók véleményét a kínálat további bővítése előtt.
A fura helyzet egyébként az, hogy a Mini épp a szabvány fronthajtású padlólemez miatt ha akarna sem tudná lefelé bővíteni, azaz nem gyárthat valódi miniautót, ugyanakkor az UKL1 valószínűleg akár öt méterig is nyújtható.