Csalódás az új Passat?
Az Észak-Amerikában, Dél-Koreában és Kínában forgalmazott óriás-Passat eddig nem igazán felelt meg a VW csoport várakozásainak, és nem valószínű, hogy ez a modellfrissítés csodákat tesz. Sőt, a TDI botrány miatt gyengébb eladásokra számíthatnak a következő évekre.
Az amerikai Passattal a kezdetek óta az volt a vásárlók legnagyobb baja, hogy érezhetően igénytelenebb, mint európai megfelelője. A VW komoly átdolgozást ígért, de végső soron csak annyit igazítottak a modellen, amennyit egy ilyen átdolgozásnál feltétlen szükséges. Kapott új lökhárítókat, új hűtőrácsot és sok LED-et a lámpáiba, de sokkal izgalmasabb nem lett. Ezen felül dolgoztak a belső tér anyagain és dekorációin, és a típus amerikai történetében először kínálnak hozzá feláras R-Line csomagot, amellyel valamelyest fel lehet dobni az autó külsejét és belsejét. A változtatások ezen felül elsősorban az autó felszereltségét érintik: lett korszerűbb fedélzeti szórakoztató rendszer, amely már kompatibilis az összes lényeges mobiltelefon-integrációs szabvánnyal, kulcsnélküli indítórendszer és hátratekintő kamera is.
Műszaki értelemben viszont nincs változás, a háromtagú motorválaszték is marad, bár az 1,8 literes turbós négyhengeres és a 3,6 literes, 280 lóerős VR6-os mellett a harmadik motor épp a botrányt okozó kétliteres TDI motor lenne, amelyet most épp nem árul a VW Észak-Amerikában. A modernizált Passat viszont nem azonnal kerül a kereskedésekbe, így elképzelhető, hogy a bevezetésig elkészül a dízelmotor új vezérlőprogramja, és azt jóvá is hagyja az illetékes hatóság, azaz a forgalmazás kezdetén már újra a kínálat része lehet a dízelmotoros Passat.
A VW korábban arra készült, hogy az amerikai óriás-Passattal komoly konkurenciát teremt Amerika kedvenc személyautóinak, a Toyota Camrynak és a Honda Accordnak, de ez végül nem igazán jött össze: az eladások évi 100 ezer példány körül stabilizálódtak, ami kevesebb, mint a negyede a japán riválisok iránti keresletnek.