A BMW-t is belekeverik a dízel-botrányba?
Egy német autós szaklapban jelent meg, hogy a BMW X3 xDrive 20d a megengedett nitrogén-oxid-kibocsátási szint 11-szeresét mérték egy független teszt során, amelyet az ICCT nevű szervezet végzett. A részvényárfolyamok azonnal reagáltak a hírre: 8%-ot estek néhány óra leforgása alatt.
A BMW a hírre reagálva kiadott egy nyilatkozatot, amelyben hangsúlyozzák, hogy egyetlen olyan autót sem gyártottak, amely másként viselkedne méréskor, mint a közúti forgalomban. Hozzátették, hogy bár nem ismerik a kérdéses tesztet, felveszik a kapcsolatot az ICCT-vel, hogy tisztázzák a mérés körülményeit, és magyarázatot találjanak a jelenségre. Ezzel együtt a kár már megtörtént, a BMW, ha érintőlegesen is, de érintetté vált a dízel-botrányban, így ha meg is állna az árfolyam csökkenése, akár hetekbe, vagy még hosszabb időbe is beletelhet, mire visszatér a korábbi szintre.
Természetesen nem a BMW az egyetlen gyártó, amely próbálja elkerülni a gyanú árnyékát is: a Daimler is kijelentette, hogy a motorjai nem manipulálják úgy a károsanyag-kibocsátást, ahogy a Volkswagen dízelei.
Minden, a dízel-botránnyal kapcsolatosan született írásunkat megtalálja csokorba gyűjtve ezen a linken.