Aki nagy meglepetésre számít, az persze csalódni fog: az oroszok nem változtattak sokat az előzetesekhez képest. Ennek ellenére ritkaság, hogy a Lada kínálatában egy egész korszerű, és nagyrészt önállóan tervezett modell tűnik fel.
A Vesta persze megtartotta azokat a formai jellegzetességeket, amelyek korábban a tanulmányokat is jellemezték. A krómbumerángok az autó orrán, és ugyanennek a vonalnak egy elnyújtott lenyomata a kerekek felett az autó oldalán felreismerhetetlen, bár időközben hasonló orr jelent meg a Mitsubishinél is – állítólag egy átszerződött formatervezőnek köszönhetően. A végleges Lada Vesta szedán 4,41 méter hosszú, 1,764 méter széles és 1,497 méter magas, a tengelytávja pedig 2,635 méteres. Egyelőre egyetlen motorral lesz kapható, a Lada saját tervezésű, 1,6 literes, 16 szelepes, 106 lovas motorjával, de később várhatóan lesz egy olcsóbb, 87 lóerős változat is. A váltók viszont már Renault tervezésűek, az alapkivitel manuális váltója mellett egy robotizált mechanikus automatát kínálnak majd. Elég meglepő, hogy a Vesta csomagtere szedán létére csupán 380 literes lesz – ezen talán a későbbre várható kombi segít majd.
A Lada nincs irígylésre méltó helyzetben az Oroszország elleni szankciók miatti alacsony autópiaci kereslet miatt, de az új modell bemutatását már nem halogathatták tovább. A típusnak az EU-s visszatérésben is komoly szerepet szánnak, így jövőre valószínűleg Magyarországon is megjelennek majd a típus első példányai.