Valószínűleg a Tata Nano ihlette a Bajaj új járművét. A Qute apró és nagyon olcsó közlekedési eszköz, amelyet valójában nem is mernek autónak nevezni, most a négykerekű motorkerékpár kategóriába próbálják beleerőszakolni Indiában, de míg nem tisztáznak mindent a hatóságokkal, a pici négykerekű tisztán exporttermék lesz, amelyet 16 országban forgalmaznak majd, szemétolcsón.
A Bajaj elsősorban Vespa-alapú robogóival és háromkerekűivel vált ismertté, és bár ma már mindenféle más fazonú, korszerűnek tűnő motorkerékpárt is kínálnak, Indiában máig a háromkerekű személyszállító bérautók (tuktukok, motoriksák) egyik legnagyobb gyártója. Nagyrészt az itt kifejlesztett technológiára épül a Qute nevű mikroautó, amely lehetetlenül könnyű, 400 kilogramm üresen, és egy csupán 216 köbcentis, egyhengeres, négyszelepes, háromgyertyás motor hajtja. A motor teljesítménye 13,5 lóerő 5500-as fordulatszám mellett, a csúcsnyomatéka pedig 19,6 Nm 4000-nél.
Ezek után nyilván senki nem csodálkozik, hogy a Qute nem egy sebesség-démon: a csúcssebessége 70 km/h, de a legkisebb fogyasztása állítólag 35 km/h-nál a legkedvezőbb. Nagy előnye viszont a 7 méter átmérőjú fordulókör, ami zsúfolt városi forgalomban nyilván igen mozgékonnyá teszi. A szuperolcsó aprósággal egy komoly baj van: Indiában egyelőre nem lehet forgalomba helyezni, mert nem fér bele egy kategóriába sem. Pedig jó alternatívája lehetne a nyitott oldalú, háromkerekű motoros riksáknak. Így viszont egyelőre csak exportra kezdik gyártani, olyan piacokra, mint Sri Lanka, Kenya, Peru, Nepál, Bangladesh, Kambodzsa vagy Egyiptom.
Az ára 132 ezer rupia körül lesz, ami átszámítva nagyjából 560 ezer forintnak felel meg.