Amióta a Renault bemutatta a Kwidet, köztudott, hogy a világ egyik legolcsóbb kisautóját készülnek bedobni az indiai piacara dobni, de ez még annál is olcsóbb lesz, mint vártuk.
Ha pusztán az eddig közreadott fotók alapján próbáljuk megítélni, a Kwid akár még jó is lehet. Legalábbis távolról sem tűnik annyira hitványnak, mint a Tata Nanótól a Bajaj Qute-jáig bármely, az indiai piacot megváltani próbáló puruttya új autó. Aprónak mondjuk apró: a Renault-Nissan közös CMF padlólemezének kisebb változatára készül, ezzel hossza mindössze 3,68 méter, szélessége csupán 1,56 méter és 1,47 méter magas. A hasát 18 centi magasan hordja, amiért városi terepjárónak nevezni túlzás volna, pedig minden vonásában igyekszik magáról azt sugallni. Egy 53 lóerős, 800 köbcentis motor hajtja ötfokozatú váltóval, de már szó van egy egyliteres, kéziváltós változatról is. A 0,8-assal amúgy négy liter/100 kilométeres fogyasztási értéket mond a Renault, amely ha igaz, még itt is szeretnék. Bár nem Euro6, az biztos.
Tulajdonságai alapján a Kwidet tökéletesnek gondolnánk az indiai piacra, ám meglehet, nem is létezik az a középosztály, akinek már éppen volna ennyi pénze, és mindenképp új autó kell neki. Sok gyártó üzleti alapja volt ez az elképzelés, de senki sem tudta millió szám elárasztani az országot olcsóságával, hiába próbálták az utóbbi években többen is. Talán azért, mert Indiában százmilliók vannak el boldogan a kelet-ázsiai piacok levetett használtautóival. Oké, szervókormány, klíma, elektromos ablakemelő, vezető oldali légzsák, értintőképernyős kijelző és USB-csatlakozó azokban valószínű nincs, de ilyen extrák a Kwidben is csak a csúcsfelszerelt változathoz járnak. Annak 353 ezer rúpia (1,5 millió forint) az ára, míg a legolcsóbb Kwidé 256 ezer (1,01 millió forint). Egyelőre csak az indiai piacról van szó, ott augusztustól lesz rendelhető.