A Volkswagen visszahív minden csalós dízelt
Igazán nem meglepő, hogy a Volkswagen csoport az egész világon visszahív minden olyan kétliteres dízelmotort, amelybe bekerült a csalószoftver. Az elmúlt napokban minden márka, amely használta, bejelentette, hogy hány autóba szereltek ilyen TDI motort, és úgy tűnik, a háttérben valamiféle tervet is összehoztak a visszahívások levezénylésére.
Az Audi 2,1 millió, a Škoda 1,2 millió, a Seat 700 ezer, a Volkswagen személyautós üzletága 5 millió, a haszonjárműves részleg pedig mintegy 1,8 millió ilyen dízelmotort szerelt az autóiba. Ezeknek a nagy része Európában fut, a Volkswagen például a Golf VI, a Passat VII és a Tiguan I modellekbe csak ebbe a sorozatba tartozó kétliteres TDI-ket épített.
Azt egyelőre pontosan nem tudni, hogy a visszahívás során mit csinálnak a motorokkal, de valószínű, hogy Európában és több más piacon elég lesz egy programcsere a befecskendezőt vezérlő elektronikában. Az Amerikai Egyesült Államokban eladott mintegy félmillió Passat és Jetta TDI esetében viszont aligha lesz elég ennyi, ezekbe valószínűleg utólag kell beépíteni az AdBlue adalékkal működő katalizátort, mivel csak ezzel lehet a kaliforniai normának megfelelően alacsony szintre hozni a nitrogén-oxid-kibocsátás szintjét.
Korábbi hírek szerint a Volkswagen külön mérnökcsapatot küld Észak-Amerikába, hogy az ottani motorok átalakításához szükséges lépéseket kidolgozzák, ami akár hónapokat is igénybe vehet. A németek külön kihangsúlyozták, hogy minden hatósággal maximálisan együttműködnek. Az óriás-visszahívás persze hosszan elhúzódhat – nem csodálkoznánk, ha fél évig, vagy még tovább eltartana, mire megnyugtatóan rendeződik a TDI-ügy.
Minden, a dízel-botránnyal kapcsolatosan született írásunkat megtalálja csokorba gyűjtve ezen a linken.