Több mint három éve mutatták meg először a legnagyobb Teslát, a Model X-et, amely már Észak-Amerikában is tisztességes családi autónak számít. Ám a sorozatgyártmány bemutatására mostanáig kellett várni. Az autó formája időközben sokat változott, de a szolgáltatásainak zöme nem: akár hét személy számára is van benne hely, és a felfelé nyíló hátsó oldalajtókat is megtartották.
Az már a tanulmány láttán egyértelmű volt, hogy a Model X nem lesz olyan jó kiállású, mint a Model S: a nagyobb utastér egyterű-fazonú formát kívánt, ami óhatatlanul elrontja az arányokat. Talán ezért döntöttek úgy a Teslánál, hogy a szériamodellnél eltekintenek a Model S-éhez hasonló orr-kialakítástól, megszabadulva hűtőrácsot helyettesítő dekorációtól. Helyette az autó orra teljesen sima, ami alighanem segített a kiváló, 0,24-es légellenállási tényező elérésében, de szokatlan, arc nélküli jelleget kölcsönöz a típusnak. Az autó áramvonalas formája nyilván jót tesz az egy töltéssel megtehető távolságnak, de kupéforma tetővonal valószínűleg jelentős felhajtóerőt is termel – erre utal, hogy a tervezők nagyobb tempónál automatikusan kinyíló légterelőt voltak kénytelenek alkalmazni a csomagtartó-fedélen.
A tágas belső tér a Model X leglényegesebb tulajdonsága, amelybe kétféle ülésrendszert lehet rendelni, két- vagy háromüléses középső üléssorral. A leghátsó üléssor természetesen a csomagtér-padlóba hajtogatható, ha épp nincs rá szükség. A tanulmány-változatról megtartották a felfelé nyíló hátsó oldalajtókat is, amelyeket szűk parkolóhelyeken is ki lehet nyitni.
Az új Tesla hajtása felépítésében nem különbözik lényegesen a Model S-étől. Két villanymotor hajtja, egy az első, egy a hátsó kerekeket. A 90D jelzésű alapváltozatban a két motor egyenként 260 lóerős, így az autó akár 4,8 másodperc alatt elérheti a 98 km/h-s sebességet, az elméleti hatótávolság pedig 414 km egy töltéssel. A drágábbik P90D változatban a hátsó motort egy 503 lóerős példányra cserélik, így ez akár 3,8 másodperc alatt elérheti a 98-as tempót, sőt, lesz hozzá egy Speed upgrade csomag, amellyel a gyorsulási idő tovább csökken 3,2 másodpercre.
Az extrák között persze akadnak hasznosabbak is, például kapható lesz a típus légrugózással, aktív, kamerát, radart és szonárt egyaránt használó biztonsági rendszerrel, amely balesetveszély esetén megfékezi az autót, és olyan klímaberendezéssel, amely képes egy kis túlnyomást előidézni a kabinban, és így az utastéren kívül tartani a szűretlen levegőt.
Ahogy a Model S, a Model X is luxusautó-árban lesz: alsó hangon 125 ezer dollárt kérnek érte, ami közel kétszer annyi, mint egy Mercedes GL vagy egy Audi Q7 alapára. Igaz, ezek egyike sem tisztán elektromos, így valójában nincs olyan modell, amelyhez igazságos lenne hasonlítani a nagy Teslát, épp ezért jó esélye van rá, hogy rövid idő alatt komoly rajongótáborra tegyen szert.