Frederic Duvernier, a Citroën külső formatervezési vezetője egyszerűen veszélyesnek nevezte a terep-kupé divatot egy interjú során. A francia szakember szerint egyelőre csak néhány modell – a BMW X4 és X6, illetve a Mercedes GLE Coupé – érintett, de egy efféle divat további terjedésével komoly biztonsági probléma alakulhat ki.
A hiba az, hogy ezekből az autókból a hátrafelé döntött tetővonal és az emelkedő övvonal miatt szinte egyáltalán nem lehet kilátni hátrafelé, így hatalmas holtterek alakulhatnak ki. Ekkora területet pedig kamerákkal sem lehet igazán beláthatóvá tenni. Nyilván csökkentik a veszélyt a különféle holttérfigyelő rendszerek, de teljesen nem oldják meg. Azt persze nehéz megítélni, hogy Duvernier mennyire beszél haza, hisz a PSA nem rendelkezik hasonló kupé-szerű modellel, és nem is valószínű, hogy a közeljövőben gyártásba küldenének bármi hasonlót.
Amit a francia szakember elfelejtett említeni, hogy a probléma nem feltétlen csak a terep-kupékat érinti: manapság számtalan olyan típus kapható, amely magas övvonallal és vastag tetőoszlopokkal hasonlóan korlátozza a kilátást hátra és oldalra, mint a terep-kupék, és ezen csak a divat változása tud majd változtatni, amiért általában épp a hozzá hasonló formatervezők felelősek.