Veszélyben a Bugatti?
Matthias Müller, a Volkswagen vezére mai beszédében nem csak a dízel-visszahívás részleteiről beszélt, de azt is vázolta, hogy hogyan próbálja hatékonyabbá tenni a vállalatot a jövőben, és milyen eszközökkel szeretné elérni, hogy a dízel-botrányt átvészelve ha lehet, még erősebbé váljon a cég.
Beszédében Müller kiemelte, hogy alaposan megvizsgálják majd az összes márkát és típust a vállalaton belül abból a szempontból, hogy mennyire járulnak hozzá cég sikeréhez. Ez pedig számos presztízsberuházás folytatását teszi kérdésessé. Az például egészen egyértelmű, hogy a Bugatti szupersportkocsikkal egyszerűen lehetetlen visszahozni a fejlesztésükbe ölt összeget, de hasonló a helyzet a hipertakarékos egyliteres fogyasztású VW XL1-gyel, vagy a Phaeton luxusautó utódjával is.
A dízel-botrány költségei egyelőre felmérhetetlenek, de az nem kérdés, hogy a Volkswagennek a következő két-három évben meg kell húznia a nadrágszíjat, ha egyáltalán fenn szeretne maradni. Müller szerint ennek érdekében karcsúbb, gyorsabban reagáló vállalatszerkezetre van szükség, és az igazgató is figyelmeztetett, hogy ez nem megy majd áldozatok nélkül. Nem lehetetlen, hogy a VW kénytelen lesz gyárakat bezárni, modelleket és márkákat megszüntetni, és munkahelyeket megszüntetni annak érdekében, hogy fenntartsa a versenyképességét a dízel-botrány hatalmas költségei mellett is.