F12tdf: új csúcsmodell a Ferrarinál
Az erősebb motor nem az egyetlen újdonság: az F12tdf könnyebb lett, és összkerék-kormányzást kapott, és a váltóját is gyorsabbá tették. Viszont ez is csak korlátozott mennyiségben készül majd.
A F12-es eleve messze a legerősebb a Ferrari korlátlan számban gyártott utcai modelljei közül, de a tdf nevű változat szinte minden téren többet nyújt az alapváltozatnál. A 6,3 literes V12-es teljesítményét 740-ről 780 lóerőre növelték, és a szénszálas elemek szélesebb körű használatával a tömegét is sikerült 110 kilogrammal csökkenteni. Ezen felül rövidítettek a váltó áttételezésén, és csökkentették a váltási időket – mindennek együttesen köszönhető, hogy 3,1-ről 2,9 másodpercre csökkent a 100 km/h-s sebesség elérésének időszükséglete, és 7,9 másodperccel az indulás után elérhető a 200 km/h.
A gyorsulás javulását persze aligha lehet majd érezni, de a hatásosabb fékeknek, a Virtual Short Wheelbase fantázianevű hátsókerék-kormányzásnak és a 87%-ka megnövel leszorítóerőnek köszönhetően az F12tdf versenypályán is érezhetően fürgébb lett. Állítólag 7,9 másodpercet sikerült javítani a normál F12-es idején Fioranóban, a Ferrari házi tesztpályáján, ami egy körön elképesztő különbség.
Az eddigi legerősebb F12-es a nevét állítólag a Tour de France-ról kapta, az 1950-es és '60-as évek híres autóversenyéről, amelyen számos Ferrari győzelem született. A típusváltozatból viszonylag kevés készül, bár nem olyan kevés, mint a korábbi, a tdr-rel szemben szigorúan csak versenypályára szánt FXX és 599-XX modellekből: a tervekben 799 példány legyártása szerepel.