A műszaki részletekkel nem fárasztotta a Toyota a Frankfurti Autószalon közönségét, aminek az lett az eredménye, hogy jobb híján az egész szaksajtó a formájáért rugdosta a japánok új hibridjét. Talán jobb lett volna, ha már akkor beszélnek az autó megoldásairól, amelyekről csak most kezdik csepegtetni a információkat.
Azt azért korábban is sejthettük, hogy a Toyota nem adja fel eddig követett evolúciós fejlesztési módszerét, így az alapvető adatokból nemigen derül ki, hogy mennyit fejlesztettek az autón, sőt, olyan, mintha inkább visszafejlesztés történt volna. Az 1,8 literes négyhengeres benzinmotor ugyanis gyengébb lett – 99 helyett 97 lóerős – és a villanymotor teljesítménye is kisebb, 82 helyett 73 lóerő. Cserébe az egész rendszer hatékonyságát sikerült tovább javítani. A motort a látszat ellenére alaposan áttervezték, új az égéstér és teljesen áttervezték a hűtőrendszert, ami egyenletesebb keverékképzést és hidegindítás után gyorsabb felmelegedést eredményez. A váltón is módosítottak, ami mintegy 20%-kal kisebb súrlódási veszteséget jelent, és emellett az új alkatrészek révén csökkenthették a hajtásrendszer méretét is.
Bár a Toyota egy ideje már kínál Li-ion akkumulátoros konnektoros hibridet is, a Prius esetében egyelőre maradnak a bevált NiMH akkumulátorok használatánál, elsősorban nyilván költség-okokból. Az akkucsomag a hátsó ülések alá kerül – nyilván ennek is köszönhető, hogy a csomagtartó mérete a negyedik Priusban 502 literre nőhetett, nagyban növelve a típus használati értékét.
Az új adatokat azért hozta nyilvánosságra a Toyota, mert október 28-án a Tokiói Autószalonon is bemutatkozik az új Prius – otthon pedig már nemigen titkolózhatnak. Már csak egy adat hiányzik, de az nagyon: hogy mennyit fogyaszt majd a Toyota megújult hibridje.