Szétveri magát a legsportosabb Porsche?

2015.10.13. 12:18

Természetes, hogy a 911-es leggyorsabb változataihoz igyekeznek minél hatékonyabb, nagyobb leszorítóerőt termelő légterelőket kialakítani, de úgy tűnik, ezúttal nem igazították hozzá megfelelően a futómű hangolását az új aerodinamikai csomaghoz.

A problémát állítólag az okozza, hogy nagyobb tempónál túl nagy leszorítóerő keletkezik az autó elején, amitől az első futómű teljesen összeül, az első kerekek pedig hozzáérnek a sárvédőívekhez és az első lökhárítóhoz. Állítólag ez a súrlódó hang, ami a Nürburgringen készített felvételen több helyen is hallható. Az eredmény: az autó néhány kör után szétverte saját kerékdobjait és irányjelzőit, ami nem hatalmas költség az autó árához képest, de mégiscsak bosszantó, ha pályanaponként cserélni kell ezeket az alkatrészeket.

Mondhatnák a gyáriak, hogy a Nordschleifén való száguldozás nem épp rendeltetésszerű használat, de itt még csak nem is állna meg egy ilyen védekezés. Az 500 lóerős, 181 ezer eurós modellváltozatot épp azzal promózták a bemutató idején, hogy a Nürburgringen 7'20”-es körrekordot futottak vele. A megoldás valószínűleg a futómű áthangolása lenne, amihez alighanem vissza kellene hívni az autókat, bár ez a tavaszi bemutató óta eladott legfeljebb néhány száz példány esetében aligha okoz komolyabb költséget a Porschénak. Ugyanakkor elég kínos, hogy egy ilyen hiba becsúszat az egyik legdrágább, kifejezetten sportolásra kihegyezett 911-es esetében.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.