Sportkocsit mutat a Yamaha
A Yamaha motorkerékpárban, hajómotorban, hangszerben és még számos területen igazi nagyágyú, az autógyártással viszont viszont épp csak ismerkednek. A városi kisautó-tanulmány után az idén valami mást mutatnak a Tokiói Autószalonon.
Elég régóta fel-fel bukkan a Yamaha neve az autóipar környezetében. Az 50-es években már terveztek egy sportkocsit, és gyártották is, csakhogy nem saját nevük alatt: ez lett a GT2000, amely meg is hozta a hírnevet, a Toyotának. Később terveztek hengerfejeket és motorokat más autógyáraknak – például a Fordnak és a Volvónak – és 1989-től 1997-ig saját F1-es motorjuk is volt. Ehhez kapcsolódóan 1992-ben bemutattak egy szupersportkocsit is. A Yamaha OX99-11 egyszemélyes, 400 lóerős, 1150 kilogrammos szupersportkocsi lett volna, a Yamaha saját 70 fokos, 3,5 literes V12-es motorjával, durván egymillió dolláros áron. De hiába ígérték a gyártást 1994-re, a tervet elsöpörte a japánt akkortájt sújtó recesszió.
Most láthatóan egy sokkal elérhetőbb sportkocsi bemutatására készülnek, legalábbis a sziluettfotó, amelyet közzétettek, erre utal. Olyan, mintha egy hosszában összezsugorított Honda NSX-et látnánk: minden stimmel, a középmotoros arányok, az elegáns buboréktető, a karosszéria kontúrja, csak az orr és a farrész feltűnően rövid. Mivel konkrétumokat nem árultak el a típusról, szinte bármi kerülhet a karosszériába, a hagyományos benzinmotortól az elektromos és hibrid hajtásig, de talán azok a találgatások hangzanak a legvalószínűbbnek, amelyek szerint egy motorkerékpár-motoros, szuperkönnyű sportkocsi várható a Yamahától, egy olyan gép, amely a KTM X-Bow zártabb, autószerűbb ellenfele lehetne. Tulajdonképp még motor is lenne hozzá a kínálatban: az FJR 1300-as 150 lóerős négyhengerese akár még passzolhat is egy ilyen középmotoros gépbe.
A típussal kapcsolatos összes kérdésre október 29-én érkezhet válasz, akkor tartják ugyanis a hivatalos világpremiert.