Évtizedek óta az első formás Impreza?
Igazából már a két éve elkezdtünk reménykedni a WRX tanulmány láttán, de hiába: az Impreza csúcsváltozata nem lett olyan dögös, mint a kék koncepció-szedán. Viszont úgy néz ki, még lehet: az Impreza 5-door Concept ugyanazt a stílust viszi tovább. Lehet, hogy egy-két év múlva már a formája miatt is veszik majd a japánok kompaktját.
A változás elsősorban az autó arányait érinti pozitívan: a jelenlegi modell esetlensége elsősorban a rövid tengelytáv és a hosszú túlnyúlások kombinációjából ered, és ezt mintha sikerült volna orvosolni a tanulmányon. A magasan kezdődő oldalablak-sor és a kerekek felett felhúzott, hátrafelé meredeken emelkedő övvonal is sokat segít abban, hogy az Impreza, ha nem is szép, de markáns, és korántsem ügyetlen karakterű autó legyen. Talán csak a lámpák környékét cifrázták egy kicsit túl, de ez betudható annak, hogy az autó egyelőre csak tanulmány, és ebben a műfajban manapság kötelező LED-ekből kirakni az autó összes lámpastestét.
A 4,4 méter hosszú, 1,88 méter széles és 1,44 méter magas autón nem is igen akad más részlet, ami miatt ne lehetne akár holnaptól a Subaru kínálat része, bár valószínű, hogy egy-két évet még reszelgetik a formát, hisz az aktuális, 2011 vége óta gyártott Impreza még a rövid japán modellváltási ciklushoz képest sem számít elég öregnek a leváltáshoz, erre legkorábban jövőre kerülhet sor.