A levegő a villanyautó jövője

2015.11.03. 06:10

Ha valóban sikerül gyártásra alkalmassá tenni a Cambridge-i egyetem kutatói által fejlesztett lítium-levegő akkumulátort, azzal megoldhatják a villanyautó-használat egyik legfontosabb problémáját, a hatótávolság kérdését, de más nagy előnyei is lesznek az új típusú energiatároló eszköznek, ha minden igaz.

A legfontosabb talán az, hogy a tömege, anyagigénye és ennek megfelelően az ára is úgy az ötöde a jelenleg használt akkumulátoroknak, az energiasűrűségük viszont úgy a tízszerese azokénak. A számítások szerint ráadásul 93% körül lesz a hatásfoka, és több mint kettőezer töltés-merítési ciklust bír majd. Akadnak persze problémák is az új típusú akkumulátorral, az egyik ilyen, hogy egyelőre igen alacsony az áramfelvevő és áramleadó képessége, ami pont az autókba való beépítésnél probléma, hisz egy-egy gyorsításnál egy elektromos autó villanymotorja igen nagy áramot vesz fel. A brit kutatók azonban azt remélik, hogy a következő mintegy tíz év során sikerülhet ezeket a hátrányokat kiküszöbölni.

Az persze továbbra is probléma lehet, hogy az elektromos autók töltése lassú, és egy nagyobb kapacitású akkumulátornál ez még csak tovább nyúlik: a jelenlegi, 20-40 perces gyorstöltési idő órákra is nyúlhat. Ugyanakkor egy-két ezer kilométeres hatótáv mellett ez ritkábban okozna gondot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.