Lehet még izgalmasabb a Mazda MX-5
A SEMA Show-n Las Vegas-ban a legkisebb garázs-műhelytől a legnagyobb autógyártóig mindenki előfordul – a Mazda sem tehette meg, hogy nem állít ki valamit. Természetesen a legsportosabb modelljük, az MX-5 volt az alap, ebből építettek két látványos kétülésest, Spyder és Speedster néven.
A Spyder az utcai használatra is alkalmasnak tűnő változat, de ez is magas fényű ezüst fényezést, látványos a kötényezést, és a gyári vászontetőnél is egyszerűbb minimál-ponyvát kapott. Az 1043 kilogrammos gép ugyan nem erősebb, mint az alapváltozat, mégis igyekeztek alkalmasabbá tenni a sportos stílusú közlekedésre, 17 hüvelykes felnikre szerelt Advan Racing RS II gumikkal, négydugattyús Brembo féknyergekkel és hűtött féktárcsákkal, illetve állítható futóművel.
A Speedster még ennél is radikálisabb: itt elhagyták a szélvédőt, viszont készítettek két bukóívet az ülések mögé, és minden nélkülözhető elemet kihagytak a gépből. Így sikerült további száz kilót spórolni a Spyderhez képest is: az autó üresen csupán 943 kilogrammos. Itt is javítottak a fékrendszeren és állítható futóművet alkalmaztak, de ezen kívül le is ültették a gépet 3 centivel. Így ugyan elsősorban versenypályán használható a Mazda tanulmánya, ott viszont nyilván sokkal ütőképesebb, mint az utcai MX-5-ösök.
Ha ezek az autók ebben a formában nem is lesznek megvásárolhatók, az biztos, hogy az aktuális Mazda MX-5-ből, ahogy az előző generációkból is, többféle versenyváltozat is készül majd, és több tuningcég is foglalkozik majd az átalakításával.