Evoque Convertible: sárnehéz luxus
Los Angelesben mutatják be a Range Rover Evoque nyitott változatát, amelynek akad néhány meglepő tulajdonsága, és nem feltétlenül a legjobb értelemben. Az egyik ilyen, hogy mindkét változat közel két tonnát nyom, a másik, hogy a csomagtartóból alig maradt valami.
Aki kabriót vesz, az persze számíthat ilyesmire, hisz a hiányzó tetővel elveszített karosszéria-merevséget általában a padlóba épített merevítésekkel pótolják. De ahhoz képest, hogy az Evoque zárt változata 1565 kilogrammot nyom üresen, a Convertible több mint 1900 kilogrammja (a pontos érték benzinmotorral 1936, dízellel 1967) azért meglepő, különösen annak tudatában, hogy egy inkább négy- mint ötszemélyes autóról van szó, 251 liternyi csomagtérrel. Mindezért cserébe 18 másodperc alatt összecsukódó és 21 másodperc alatt kinyíló motoros mozgatású vászontetőt kap a majdani vásárló, amely 50 km/h-s sebesség alatt nyitható vagy csukható.
Két változat készül, a benzinesbe kétliteres, 240 lóerős turbómotor kerül. A nagy tömeg persze a dinamikai adatokon is meglátszik, 8,6 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra és a 209 km/h-s végsebesség sem pont az, amit egy ennyire erős autótól elvárhatnánk. A 180 lóerős, szintén kétliteres Ingenium dízel egy picit még nehezebben viszi a nehéz kabriót, 10,3 másodperc alatt gyorsítja százra, és 195 km/h-s végsebességet biztosít a számára. Mindkét változat állandó összkerék-hajtással és kilencfokozatú automata váltóval készül.
A kétajtós terep-kabrió az adatok alapján ugyan nem valami vonzó, de a gyártó azt reméli, hogy ennek ellenére is ugyanúgy kapkodnak majd utána, mint a csukott változat után. Elsősorban divattárgynak szánják, és annak talán jó is lesz – végül is konkurencia alig akad, a Nissan Muranón kívül ilyen hobbiterepjáróba oltott kabrió nem is igen akad a piacon.