A Mercedes új logika szerinti típusjelzés-rendszere a cég legnagyobb terepjáróját is elérte: a GL-ből GLS lett, hisz a legnagyobb modellek nevének végére mostantól kötelezően odaírják az S betűt.
Ha az átnevezéstől eltekintünk, a GLS lényegében a GL osztály frissítése, és abból sem épp a leglátványosabb. Nincs ebben semmi meglepő, az X166 kódú második generációs GL 2012 óta kapható, így semmi nem indokolja, hogy leváltsák. A változások nem különösebben látványosak, ahogy az ilyenkor lenni szokott, a hűtőmaszkot, a lökhárítókat és a fényszórókat rajzolták át, sőt, a motorháztető domborításain is változtattak. Ennek ellenére nem biztos, hogy a közvetlen összehasonlítás lehetősége nélkül kiszúrnánk, melyik a régi és melyik az új modell, hisz a karosszéria többi részén nem változtattak.
Műszaki szempontból sincs lényeges fejlődés, csak egyes motorokon igazítottak. A 4,7 literes biturbó V8-as teljesítménye például 435-ról 455 lóerőre nőtt, az AMG változat 5,5 literes motorját pedig a 585 lóerőig húzták fel. Ezen felül a GLS is megkapja a Mercedes 9 fokozatú automata váltóját, amely fokozatosan felváltja a korábbi hétfokozatút.
A GLS Európában 2016 márciusától lesz kapható, átlagosan 500 euróval drágábban, mint a GL, de rendeléseket már most is felvesznek a Mercedes kereskedések.