Bemutatták az óriás-Mazdát
Már az előzetes vázlatok alapján sejteni lehetett, hogy a Mazda CX-9 hasonló fazonú lesz, mint a kínálat többi tagja, de a japánok nem elégedtek meg ennyivel. Ahol lehetett, igyekeztek hatékonyabbá tenni a típust.
A CX-9 kétségtelenül a legnagyobb modell lesz a kínálatban: a magas építésű, hétüléses aszfalt-terepjáró 5,065 méter hosszú, azaz három centivel rövidebb lett az elődjénél, viszont 5,5 centivel hosszabb lett a tengelytávja, ami tágasabb belső teret ígér. A hosszkülönbség nagyrészt a rövidebb első túlnyúlásnak köszönhető, a gyáriak szerint belül semmiképp nem lesz tőle kevesebb hely, sőt, a második üléssor lábtere érezhetően megnőtt. Ráadásul az autó tömegét is csökkentették, a fronthajtású változaté 90, az összkerékhajtásúé 130 kilogrammal lett kevesebb, mint az első generáció esetében.
Bár efféle testes terepjáró-szerűségből valami esztétikusat kihozni talán még nehezebb, mint személyautóból, úgy tűnik, a Mazda formatervezőinek itt is sikerült a Mazda 2-es, 3-as és 6-os jellegzetes formáit kellemes arányú karosszérián elhelyezniük. Ám a gyáriak ezúttal nem a formára büszkék elsősorban, hanem arra, hogy sikerült az autót sokkal hatékonyabbá tenniük. A korábbi 3,7 literes Ford V6-os helyett az új CX-9-be a Mazda saját fejlesztésű 2,5 literes négyhengeres turbómotorját szerelik majd, amely 87-es oktánszámú benzinnel 230, 93-assal 254 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 420 Nm. Az új motor speciális kipufórendszert kapott, amelyben szelepek gondoskodnak róla, hogy a turbófeltöltőbe kis fordulatszámon is nagy sebességű kipufogógáz érkezzen, azaz minimális legyen a turbó késedelme.
Az új motorhoz hatfokozatú automata váltó jár, amely szintén hatékonyabb lett, a Mazda szerint a 88 km/h-s folyamatos haladás fenntartásához az új CX-9 fronthajtású változatánál csupán 18 lóerő kell, míg az elődmodellnél ugyanehhez 22 lóerő kellett, ami nyilván meglátszik majd a fogyasztásban is. Természetesen lesz összkerékhajtású kivitel is, ez az amerikai piacon lényegében kötelező gyakorlat, bár azt a gyáriak sem állítják, hogy a típus valódi terepjáró volna.
Valószínű, hogy elődjéhez hasonlóan az új CX-9 sem lesz minden nagyobb piacon kapható. Észak-Amerikán kívül a Közel-Keleten, Oroszországban és egyes Távol-Keleti piacokon biztosan felbukkan a Mazda kereskedésekben, Európában viszont aligha próbálkoznak vele. A típus forgalmazása jövő tavasszal indul.