Ugyan a hidrogénhajtású autók gyártásában is a Toyota volt az első, jó néhány konkurensnél fut hasonló kutatási program jó tizenöt éve. Többek közt a Mercedesnek is volt már egész üzemanyagcellás flottája, de az előző B osztályon alapuló autók végül nem kerültek gyártásba. A Toyota Mirai viszont lendületet adott a Mercedesnek is: azt ígérik, 2017-re elkészítik a GLC hidrogénüzemű változatát.
A választás azért esett a C osztályon alapuló szabadidőautóra, mert ezt már vidáman elviszi a Mercedes hajtáslánca, viszont ennek az árát már nem emeli meg olyan drasztikusan a speciális hajtás, mintha mondjuk az A vagy a B osztályba építenék. Az üzemanyagcella ugyanis még mindig nagyon drága, részben azért, mert még egyetlen nagy kapacitású üzemet sem rendeztek be a gyártására, részben azért, mert még mindig annyi platina kell a gyártásához, amennyiből katalizátorok százait lehetne legyártani. Az ártöbblet így is feltűnőnek ígérkezik, hisz a GLC alapára motorváltozattól függően 45-47 ezer euró, a hidrogénhajtású változat viszont legalább 70 ezer euróba kerül majd, de a Mercedesnél nyilván abban bíznak, hogy ekkora felárat sokan hajlandók lesznek megfizetni a környezetbarát autó birtoklásának lehetőségéért cserébe.
A cég kutatás-fejlesztési részlegének vezetője szerint a GLC F-Cell néven emlegetett modell hatótávja 600 km körül lesz, a hidrogéntartály feltöltése pedig alig három percet vesz igénybe. Ám ezek legfeljebb Németországban tesz élhetővé egy ilyen típust, ahol az évtized végéig 400 tagú hidrogénkút-hálózatot ígérnek, ami átlag 30-50 kilométerenként egy kutat jelent. Ám már Európa többi országában sem ígérnek ilyen ütemű fejlesztést, így a hidrogén-hajtású Mercedes terjedése valószínűleg nem lesz gyors, legalábbis eleinte.
A folyamatot persze felpörgetheti az a tény, hogy nemcsak a Toyotának és a Mercedesnek lesz addigra hidrogénnel működő autója, de a Hondának is, sőt, azon sem csodálkoznánk, ha más gyártók is hasonlóan döntenének – a General Motors például szintén rég rendelkezik a szükséges műszaki tapasztalatokkal. Ám így sem valószínű, hogy 10-15 éven belül a benzines és dízelmotoros autók komoly alternatívájává válhat a hidrogénhajtás.