Jelentősen, csaknem negyven százalékkal esett vissza az orosz autópiaci forgalom októberben éves összehasonlításban. Fura, de a Volkswagen eközben a felszínen maradt, míg a Lada teljesen elsüllyedt.
Több év komoly növekedés után az autóeladások már tavaly is jelentősen csökkentek, ahogy az orosz gazdaság gyengülni kezdett az olajárak zuhanásának és a Moszkva elleni nyugati szankciók bevezetésének következményeként. A rubel árfolyama meredeken esett, ami a fogyasztókat arra kényszerítette, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását. Ez a zuhanás folytatódik most a több mint hatszáz Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet adatai szerint.
Az AEB szerint a múlt hónapban 129 958 személyautót és kis-haszonjárművet értékesítettek az országban, ami drasztikus, 38,5 százalékos csökkenés tavaly októberhez képest. Szeptemberben az eladások szerényebben, 28,6 százalékkal zsugorodtak. Külön érdekes a Volkswagen példája, melynek eladása ugyan 26 százalékkal csökkent, a piaci részesedése ugyanakkor nőtt, hiába a dízelbotrány. Eközben a Lada értékesítése 46 százalékkal zuhant. A Renault 35 százalék, a Toyota 48 százalék, a Nissan 49 százalék eladáscsökkenést jelzett októberben éves szinten.
Az AEB várakozása szerint idén összesen 1,55 millió új személyautót és kis-haszongépjárművet értékesítenek Oroszországban, 36 százalékkal kevesebbet a múlt évinél.