Nem gondoltuk volna, hogy a Mercedes-paródiának is gyenge Opirust után ilyen kellemes megjelenésű autó is kitelik a Kia tervezőitől, alig több, mint egy évtized elteltével. A Cadenza, vagy ahogy Dél-Koreában nevezik, a K7 vázlatokon ugyan jobban nézett ki, de így is könnyen megszorongathatja a Toyota Camryt és a Honda Accordot, akár Kínában, akár Észak-Amerikában.
Európában gyakorlatilag nem létezik már a kis presztízsű nagykocsik kategóriája. Mára eltűnt a Toyota Camry és a Honda Legend, kipusztult a Peugeot 607-es és a Citroën C6, és már a koreai gyártók sem erőltetik az elhalt kategória feltámasztását: aki mifelénk ekkora autót tartana, jobbára csak a prémium-gyártók kínálatából válogathat. A világ más nagy piacain viszont ez a kategória a teljes méretű autó: Észak-Amerikában minden, ami kisebb, kiskocsinak számít. Ezért is olyan fontos a Kiának a K7/Cadenza modell, hisz Észak-Amerikában ebből tudnának igazán nagy mennyiséget eladni tisztes haszonnal.
Látszik is, hogy igyekeztek a tervezők: a forma lendületes, korszerű részletekkel, bár a fronthajtású arányok – elsősorban a túl hosszú első túlnyúlás – sokat rontott a vázlatok sportos karakterén. Ez azonban aligha lesz versenyhátrány, hisz a kategória többi modellje szintén fronthajtású, és nem is leplezik ügyesebben. A motorválaszték várhatóan továbbra is 2,4 literes négyhengeres és 3,3 literes hathengeres motorokból áll majd, bár a pletykák szerint a Cadenzában is felbukkannak a turbómotorok: egy kétliteres négyhengeres lehet az egyik ilyen, de egyes hírek szerint a V6-osból is készül turbós változat, 370 lóerő körüli teljesítménnyel.
Az új K7 ugyan már az idén bemutatkozhat a legtöbb fontos piacán, de a gyártás és a forgalmazás csak jövőre indul – addigra nyilván minden lényeges részletre fény derül. Európai forgalmazás viszont aligha lesz: midelénk a Kia csúcsmodellje az egy számmal kisebb Optima marad, aki ennél nagyobb koreai autóra vágyik, annak alighanem meg kell várnia a Genesis luxusmárka európai bevezetését, amely szintén a következő évekre várható.