Mercedes: a szupersportkocsi rossz üzlet
Tobias Mörs, az AMG vezére azt állítja, szupersportkocsit gyártani üzleti szempontból egyszerűen nem éri meg, de nem ez az egyetlen oka, amiért nem tervezik az AMG GT-nél drágább és gyorsabb modell bemutatását.
Valójában olyasmit erősített meg az AMG vezére, amit eddig is sejtettünk: bizonyos példányszám alatt egyszerűen nem lehet akkora összeget kérni egy sportkocsiért, hogy behozza a fejlesztés költségét. Valószínűleg ezért is döntöttek úgy az SLR és az SLS után, hogy olcsóbb, de épp ezért nagyobb mennyiségben eladható sportkocsit készít. Ám nem ez az egyetlen ok, amiért a Mercedes a belátható jövőben távolmarad a leggyorsabb sportkocsik piacától: Mörs azt mondja, fejlesztési kapacitásuk sem lenne egy ilyen feladatra, hiszen folyamatos elfoglaltságot adnak a modellváltások. A Mercedesnél ugyanis igen kevés az olyan utcai modellsorozat, amelyből nem készítenek a bemutató idejére AMG változatot – most éppen a hamarosan bemutatkozó új E osztály sportváltozatán dolgoznak.
Ez persze nem jelenti, hogy nem lesznek a jelenleginél gyorsabb Mercedesek, hisz az AMG GT választék bővítése szerepel a tervek között. Ennél pontosabbat egyelőre nem mondott, de az aktuális iparági pletykák és kémfotók alapján úgy néz ki, a sportkocsi könnyített félverseny-változatán dolgoznak, amelybe a négyliteres biturbó V8-as 550 lóerő körüli változata kerülhet.