A Honda hónapokkal ezelőtt megmutatta már a BR-V prototípusát tanulmányautóként, ám csak most jutottak el a sorozatgyártmány premierjéig. A típust a Thaiföldi Motor Expo kiállításon leplezték le, és az első képek alapján eléggé fura szerzet.
Bár a neve arra utal, hogy a BR-V egy újabb szokvány szabadidő-autó a hasonlóan elnevezett Hondák sorában, nem egészen ez a helyzet. Az ötajtós modell egyfajta átmenetnek tűnik a szabdidő-autók és az egyterűek között. A formaterv finoman szólva is eklektikusra sikerült, a sok, különösebb rendezőelv nélkül elhelyezett él, az oldalablak-sor szokatlan módon lépcsőzött alsó széle nemigen áll össze egységes karakterű formává.
Ezzel a mérettel és térfogattal Thaiföldön népszerű családi autó válhat belőle, és valószínűleg Magyarországon is hasonló szerepben használnák, ha eljutna idáig, ami nem igazán valószínű. A most bemutatott változatba 1,5 literes 120 lóerős i-VTEC benzinmotor kerül, ami talán elég is a 4,455 méter hosszú, 2,66 méteres tengelytávú, 1,735 méter széles, 1,65 méter magas és 20 centis hasmagasságú autó átlagos dinamikájú mozgatásához. Később állítólag jön egy dízelmotoros kivitel is, amelyet elsősorban Indiában terveznek forgalmazni.
Az viszont elég valószínűtlen, hogy a BR-V-t elhoznák Európába, hisz a HR-V és a CR-V mellett eleve túl zsúfolttá tenné a kínálatot, és egyáltalán nem biztos, hogy a várható haszon ilyen körülmények között akár az európai engedélyeztetés költségét fedezné.