A Red Bull 2010-es és 2014-es próbálkozásai után a McLaren is bemutatta, hogyan képzeli el a jövő Formula-1-es autóját. Az MP4-X nagyrészt hasonlít a Red Bull autóihoz. Kinézetre ugyanúgy egy Le Mans-i sportkocsi-prototípus és egy F1-es autó keresztezésének tűnik. Technikailag a McLaren is beleképzelt mindent MP4-X-be, amivel a sportág izgalmasabb és gyorsabb lehetne, de ők részleteiben jobban átgondolták a konstrukciót.
Elsőre a zárt utastér a legszembetűnőbb. A Formula-1 egyik legfontosabb biztonsági kérdését egy fényre sötétedő, víztaszító réteggel ellátott, vadászrepülőket idéző, átlátszó tetővel oldották meg. A versenygép a szélvédőre kivetített adatokkal, sőt hangutasítással is tudja tájékoztatni a pilótát az autó állapotáról. A mérnökök folyamatos rádióutasításai mellett túlzásnak tűnhet ez sok kommunikációs felület, de a szabályok elhagyása esetén egy sor új adat zúdulna szegény pilóta fejére, amiket valahogyan továbbítani kell.
Az MP4-X nem csak a technikára, hanem a vezetőre is ügyel. Figyeli a versenyző fizikai állapotát, például szól, ha közeleg a dehidratáció és inni kell. Javítottak az autó energiahatékonyságán is, napelemek kerültek az oldaldobozok tetejére.
Egy futurisztikus F1-tanulmány mit sem érne betiltott aerodinamikai trükkök nélkül. Ezen a téren a McLaren sem különcködik. A karosszéria szinte minden szegletén vannak mozgatható szárnyak, és többcsatornás diffúzor fut a kasztni alatt a lehető legbrutálisabb kanyarsebességért.
A Red Bull autóival ellentétben az MP4-X még a virtuális térben sem vezethető, így nem több puszta fantáziánál, annak viszont kifejezetten mutatós.