Bemutatták az új koreai bálnát

2015.12.09. 17:15

Egy ideje már hallani a nemrég márkává vált Genesis csúcsmodelljéről, de a G90-est, vagy ahogy Dél-Koreában ismerik majd, az Equus EQ900-ast csak most, a hivatalos bemutató után láthatjuk teljes pompájában. A Hyundai persze nem tapasztalatlan ezen a téren, de az eddigi modelleket csak néhány piacon lehetett elérni. A G90-essel viszont más tervei vannak a gyártónak.

A G90 igazi óriás: 5,205 méter hosszú, 1,915 méter széles, 1,495 méter magas, a tengelytávja pedig 3,16 méter, azaz méretben közelebb áll a német luxusautók nyújtott változataihoz, mint a rövidebbekhez. Ez érthető is: a távol-keleten sokkal többen használják sofőrrel az efféle autókat, mint Európában vagy Észak-Amerikában, a Genesis egyik legfontosabb célpontja is Kína lehet, ahol viszont egyértelműen a legtágasabb limókat keresik a vevők. Ehhez képest a 484 literes csomagtér meglepően kicsinek tűnik, de a célnak alighanem bőséggel megfelel majd: aki ekkora autóval jár, az valószínűleg amúgy sem sok csomaggal megy nyaralni, hanem hitelkártyával.

A hátsókerék-hajtású óriást háromféle motorral kínálják, amelyek közt egyelőre nincsenek igazán extrém darabok, három és tizenkét hengeres sem. Az alapkivitelt 310 lóerős 3,8 literes V6-ossal kínálják majd, és már ezzel sem megy rosszul a változattól függően 2,42-2,59 tonnás luxusbálna: 6,9 másodperc alatt eléri a százas tempót. A középső változatba a Hyundai vadiúj, 3,3 literes, turbós hathengeresét építik, amely 365 lóerős, a maximális nyomatéka pedig 510 Nm, csupán tízzel kevesebb mint a V8-asé. Ez utóbbi motor a kisebb Genesis szedánból is ismert ötliteres gép, 420 lóerővel – ezzel már 5,7 másodperc alatt elérhető a 100 km/h. Az összes kivitelhez nyolcfokozatú automata jár, és a későbbiekben elérhetővé teszik a típushoz a H-Trac fantázianevű összkerék-hajtást is.

Az az adatok alapján is sejthető, hogy a tervezők számára itt a kényelem, és nem a vezetés élménye volt az elsődleges. A tervezők különösen büszkék az autó zajcsillapítására. „Több száz órát töltöttünk a zajok kiszűrésére és a kényelem fokozására” - fogalmaz a sajtóanyag. Hogy milyen eredménnyel, azt persze még nem tudjuk, de a belső tér fotói alapján megkockáztathatjuk, hogy az anyagválasztáson nem spóroltak.

Az autó külsőre nem tűnik nagyon feltűnőnek. Egy picit túl divatkövető és konzervatív – a hűtőmaszk kicsit mintha Audis lenne, a hátsó lámpák mintha a Mercedest idéznék – viszont azt nem mondanánk, hogy konkrétan bármit is utánozna. Nem erős karakter, de nincs is az az érzésünk, mint valamikor régen az első Lexus láttán, ahol nem volt kérdéses, hogy a tervezők túl sokat nézték a korabeli Mercedesek fotóit. Ha nem is jósolnánk, hogy a G90 alapjaiban forgatja fel a luxusautó-piacot, az az érzésünk, arra alkalmas lehet, hogy kiépítsen egy kisebb, lojális vevőkört, ha nem lesznek benne komolyabb hibák.

Elsőként Dél-Koreában lesz elérhető az új luxusautó, már 2016 első felében, a nemzetközi bevezetést csak a jövő év második felében kezdik meg a koreaiak. Valószínűleg akkortájt jön majd a típus Európába is, bár dízelváltozat híján kérdéses, hogy errefelé milyen intenzitással terjed majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.