Bár ránézésre elég egyértelmű volt, a típusjelzésben eddig semmi nem utalt rá, hogy a Boxster és a Cayman közeli rokonságban van egymással. Ezen segít a következő változatok új elnevezése: mindkettő a 718-as típusjelzést viseli majd.
Ez persze csak az egyik oka az új számozásnak. A másik oka, hogy a két modell – az aktuális Boxster és Cayman frissített változatai – már négyhengeres, turbós motorokat kapnak. A szám és a motor között egy legendás Porsche, a 718 RSK teremti meg a kapcsolatot: ez volt a Porsche egyik legsikeresebb négyhengeres autója. Ezzel az autóval szerzett a Porsche gyári csapat 1958-ban kategória-győzelmet a Le Mans-i 24 óráson. A farmotoros versenygépet 1,5 literes, 142 lóerős, léghűtéses négyhengeres boxer-farmotor hajtotta, ami mai szemmel tréfásan hangzik, viszont az autó üresen csupán 570 kilogrammot nyomott.
Ha igaz, a 718 Boxster és a 718 Cayman új motorja sem lesz sokkal nagyobb: úgy tudjuk, kétféle négyhengeres boxert készítettek, egy 1,6 és egy 2 literest, az erősebbik csúcsteljesíménye 280 lóerő felett lesz. A típusokkal kapcsolatos egyik érdekesség, hogy a Porsche szerint a Boxster lesz a drágább, így a zárt 718 Cayman lesz a Porsche alapmodellje. Azt egyelőre nem tudni, hogy gyártanak-e majd a Cayman GT4-hez hasonló csúcsváltozatot a 911-es új, háromliteres hathengeres turbómotorjával, de nincs kizárva, hisz az autókat alapvetően még a hathengeres motorokhoz tervezték. Az viszont biztos, hogy az új 718-as modellek jövőre mutatkoznak be, méghozzá valószínűleg még az év első felében.