Atieva, az új csodakocsi
A Tesla elindította a lavinát: ma már boldog-boldogtalan elektromos autót fejleszt. Már a nagyobb gyártóknak is akadnak ilyen modelljei – a Renault, a Nissan és a BMW már gyárt is villanyautókat – a Porsche és a Hyundai pedig már dolgozik saját modelljein. Ebben a közegben az Atieva név sokakból elnéző mosolyt válthat ki, pedig a nem létező kaliforniai márka mögött elég komoly nevek sorakoztak fel.
Elsősorban a Beijing Automotive, egy hatalmas kínai állami vállalat rengeteg pénzzel és komoly autógyártási tapasztalatokkal, de mellette a Siemens, a koreai akkumulátor-gyártó, az SK Group és az olasz CECOMP is részt vesz a fejlesztésben. Ráadásul maga a cég sem új: 2007-ben alakult, és az alapítói közt volt az a Bernard Tse, aki korábban a Tesla alelnöke volt. Korábban olyan szoftvert fejlesztettek, amely az egyes akkumulátor-cellákat figyeli egy nagyobb akkumulátoron belül, annak érdekében, hogy megakadályozzák az egyenlőtlen cellamerülést, amely a Li-ion akkumulátorokban kifejezetten veszélyes lehet. Ám úgy néz ki, lassan elkészülnek első elektromos járművükkel, amely a fejlesztők szerint újabb áttörést hozhat az iparágban.
Az autóról egyelőre csak egy vázlatot mutattak, de a jövő áprilisi Pekingi Autószalonra ígérnek egy működő prototípust, amely állítólag akár 480 kilométert is megtehet majd egy feltöltéssel. Ez önmagában persze nem kivételes képesség – a Tesla Model S csúcsváltozata elméletben tudja ezt – a kérdés az, hogy ehhez mekkora akkumulátorra lesz szükség. A vázlat alapján úgy néz ki, a jármű sportkocsis arányú, áramvonalas formát kap – ami lehet a beígért hatékonyság egyik oka – az azonban kérdéses, hogy a tanulmányból mikorra lehet sorozatgyártmány.