Nem is olyan régen jelentették be az új négyhengeres Boxster és Cayman 718 modellek érkezését, de részleteket eddig nem közöltek. Elsőként a brit Autocar tesztelhette az álcázott prototípusokat, ők közölhettek elsőként adatokat is az új motorokról.
Az angol lap a kétliteres változatot próbálhatta ki a 9A2B4T jelzésű motorral. Ez 1988 köbcentis, meglepő módon rövid löketű – a hengerek furata 91, lökete 76,4 mm – és egyetlen, változó geometriájú turbófeltöltő került rá. A csúcsteljesítménye 300 lóerő, a maximális nyomatéka 350 Nm körül lesz, a fordulatszámát pedig 7400-ra korlátozták percenként. Ezek persze még csak hozzávetőleges adatok, de jól mutatják, hogy a Porsche a hengerszám-csökkentéssel együtt is nagyon igyekszik, hogy a presztízsén ne essen csorba. Ez ugyanis a korábbi feltételezésekkel ellentétben a kisebbik motor, ez kerül a 718-as alapváltozatába. Az Autocar szerint a 718 Boxster S és Cayman S modellekbe egy nagyobb, 2,4-2,5 literes – a pontos adat még nem ismert – és durván 360 lóerős motor kerül.
Ez annyit jelent, hogy a 718-asok erősebbek lesznek szívómotoros, hathengeres elődeiknél, hisz a Boxster és a Cayman 2,7 literes alapmotorja 275, az S változatok 3,4 literes hathengerese pedig 325 lóerős. Meglepő módon a kisebb motor nehezebb autókat eredményez – alighanem a turbófeltöltéshez szükséges számos segédberendezés miatt – így az autók tömege vagy száz kilóval emelkedik. Ezt viszont elég hatásosan ellensúlyozza a teljesítmény- és nyomatéknövekedés: az alapváltozatok gyorsulása mintegy 2 tizeddel csökken 0-ról 100 km/h-ra, a csúcsmodelleké pedig nem változik – 5,5 és 5 másodperces időkről van szó. Emellett a névleges fogyasztás is csökken vagy egy literrel száz kilométeren.
Ennél hivatalosabb adatok csak a jövő évre várhatók, úgy tudjuk, még az év elején megtartják a virtuális bemutatót, élőben pedig a márciusi Genfi Autószalonon lesznek először láthatók a 718-asok.