Bezár a Volkswagen üvegpalotája
Az egymilliárd euróból felépített üvegfalú üzem 2002 óta működik, de a Phaeton gyártása jövő márciusban leáll, és utána legalább egy évig nem készül itt új modell. A gyáriak szerint egyszerű gyárátalakításról van szó, de egyelőre úgy tűnik, hogy a Phaeton elektromos hajtású utódja csak 2018-ra készülhet el.
Egyes feltételezések szerint a döntésben szerepet játszik a spórolás szándéka, hisz a kirakatgyár aligha hoz nyereséget, így a bezárás, amely épp a gigantikus költséggel járó TDI visszahívás idejére esik, nyilván anyagi szempontból is hasznos a Volkswagen számára. Az üvegfalú üzem egyébként soha nem készített annyi Phaetont, amennyi a kapacitása – egyszerűen nem érkezett elég megrendelés a luxusmodellre – ezért viszonylag csendben ugyan, de itt készült a műszakilag a nagy VW-vel szinte megegyező Bentley Continental Flying Spur-ok egy része, mivel a Bentleynél egy darabig egyszerűen nem állt rendelkezésre elég gyártási kapacitás az igények kielégítésére.
A drezdai kirakat-gyár mintegy 500 dolgozójának nagy részét a Drezdától nagyjából 120 kilométerre fekvő Zwickauban foglalkoztatná tovább a Volkswagen, ahol mintegy 600 szerződéses dolgozó munkaviszonya szűnik meg ezzel párhuzamosan.