A Citroën Spacetourer, a Peugeot Traveller és a Toyota Proace persze egy és ugyanaz az autó, csak a jelvényük és a hűtőrácsuk más. Nem csoda, hogy a három autó tökéletesen azonos módon tört.
A trió ugyan megkapta az ötcsillagos minősítést, de a 87%-os felnőttvédelem azért jelzi, hogy nem volt minden rendben. Az oldalütközési tesztek közül a póznával való ütközéskor például veszélyesen nagy terhelés érte a sofőr mellkasát, és a hátsó utasok nyaksérülésének esélye is jelentős a ráfutásos balesetet szimuláló teszt alapján. A 91%-os gyermekvédelmi teszt persze felfelé húzza az eredményt, de a 64%-os gyalogosvédelmi eredmény már nem olyan meggyőző, itt a zárhíd és a szélvédő pereme is túl keménynek bizonyult. Az alapáras aktív biztonsági berendezések mentik meg a pontszámot, hisz itt 78%-ot kapott a háromféleképp címkézett jármű.
Valószínűleg nem véletlen, hogy a PSA és a Toyota igyekezett bezsúfoltatni az EuroNCAP tesztet még az idei évbe, mivel az idén még a nehézgépjárművek számára kifejlesztett vizsgálati eljárásokat alkalmazták a törésteszteknél, a jövő évtől viszont a személyautók mérési módszereivel vizsgálják majd a furgonokat és kisbuszokat is, ami valószínűleg gyengébb eredményeket hoz egy ilyen nagyobb modell esetében.