Maloo: durva végjáték

2015.12.19. 16:05

Az Opel brit testvérmárkája, a Vauxhall mutatta be a Maloo nevű platós személyautó eddigi legdurvább változatát. A VXR8 változatba 6,2 literes, kompresszoros V8-as kerül, a Corvette motorjának egy változata, de bármilyen durva is, a típusnak nincs jövője.

A Maloo ugyanis a a Holden Ute legdurvább változata átcímkézve, amelyet Ausztráliából szállítanak a brit GM leányvállalatnak. A Holdennél azonban megszűnik az autógyártás 2017 végén, azaz a Vauxhall sem tarthatja a kínálatban a típust két évnél tovább. Ahogy sejthető, a Maloo már-már feleslegesen erős és gyors, az 536 lóerős és 671 Nm csúcsnyomatékú nyolchengeres 4,6 másodperc alatt gyorsítja a hátsókerék-hajtású modellt 100 km/h-ra, a 250 km/h-s végsebességet pedig elektronika állítja be – ennél valószínűleg sokkal gyorsabb is lehetne a gép.

A Vauxhall az azonos alapú szedánt is kínálja VXR8 GTS néven, ugyanezzel a motorral – ez a Holden HSV Commodore helyi változata – de a Maloo ennél valamivel olcsóbb lesz: 54 500 angol fontot kérnek érte, ami átszámítva közel 23,5 millió forintnak felel meg. Európa többi részén azonban aligha találkozhatunk a típussal, hisz balkormányos változatot nem készítenek belőle. Pedig az Opel jelvény sem állna rosszabbul az extrém pickupon.