Lánctalpas Ladával a szibériai viszonyok ellen? Simán!

2016.01.02. 14:37

Az orosz nyelvű internet aktuális sztárja ez a lánctalpas Lada Samara az ország mélyéről, Omszkból. Természetesen egy őrült szerelő terméke. 

Omszk egy orosz határváros Kazahsztánhoz közel, Szibéria déli részén. Ma 1,1 millió ember él itt, ezer kilométerekre bármi más nagyvárostól, a természetre utalva, októbertől áprilisig mínusz fokokban, az év nagy részén hóval borítva. A város a második világháborúban lett a térség fontos városa, amikor a nyugati szovjet üzemek egy részét ide, az Uraltól keletre telepítették. Itt él Andrej is, helyi autószerelő, ennek a lánctalpas Samarának az alkotója. 

A távoli orosz vidékek titokzatos életét rendre magas színvonalon feldolgozó English Russia találata ez a Samara. Andrejnek másfél hónap munkája van benne, a műhelyben talált alkatrészekből, zártszelvényekből és mindenféle fémelemből rakta össze. Van benne mindenféle autóból, nem meglepő módon a Lada mellett első sorban Moszkvicsból és Gazokból áll, de valószínű jutott bele minden, ami előfordulhat egy világ háta mögötti szerelőnél. T-21099 lett a neve. 

A motiváció teljesen józan. Andrej állítólag egy videóból kapott kedvet a lánctalphoz; olyan járművet akart, ami bírja a kemény természeti viszonyokat, az ő esetében konkrétan a havat és a buckákat. A képek szerint ebben nincs is hiba, és 65 kilométer/órás végsebességével még forgalomba is viheti. Nem tudni, melyik motor került bele, de a English Russia szerint 16 litert fogyaszt száz kilométeren, azaz vagy a karburátorával nem melózott eleget a készítő, vagy a terepezés és az oroszosan masszív talpak miatt dupláz a Samara.