A botrány teljesen megöli a dízelmotort?
Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója azt mondja, a személyautó-dízelmotor pályafutásának egyszer s mindenkorra véget vethet a VW csalós dízeleinek lebukása. És nem csak Észak-Amerikában, de Kínában és Japánban is, azaz a világ autópiacának több mint a felén eladhatatlanná válnak a gázolajjal működő személyautók.
A Continental számára ez azért lényeges kérdés, mert a világ legnagyobb dízelbefecskendező beszállítói közé tartozik, és ha Degenhart jóslata igaznak bizonyul, akkor le is zárul számukra a növekedés lehetősége ezen a piacon. A visszaesés persze nem lesz drámai, hisz mindhárom kieső piacon 1-3% körüli volt a dízelmotoros személyautók részesedése, viszont egy-két éve még úgy tűnt, hogy Észak-Amerikában és Kínában is jelentős növekedésre lesz lehetőség a következő években. Európában persze még jól megy az üzlet, hisz itt még mindig 53% a dízelautók részaránya az újautó-eladásokban, de úgy tűnik, a törvényi háttér itt is kedvezőtlenebbé válhat a következő években.
A német beszállító vezetője azt mondja, a jövő az elektromos hajtásé, de ahhoz, hogy teret tudjon nyerni, egyelőre túl magasak az akkumulátor-árak. Degenhart konkrét számokat is mondott: a jelenlegi 272-325 euróról 109 euró alá kell esnie a kilowatóránkénti árnak, ez azonban már most sem tűnik lehetetlennek, legalábbis az igazgató szerint mindössze idő kérdése.