Úgy tűnik, az amerikai Év Autója zsűri épp az ellentéte a japánnak: míg a szigetországban a legritkább esetben kap díjat külföldi autó, addig Észak-Amerikában az idén már a hat jelölt közül is csak egy származott Detroitból, a többi japán és európai eredetű modell volt.
Így aztán nem is csoda, hogy két külföldi modell győzött, a friss Honda Civic – a tizedik generáció – nyert a személyautók, és a Volvo XC90 a terepjárók kategóriájában. Az persze erősen kérdéses, hogy mi számít manapság amerikai autónak, hisz a Civicet kifejezetten az észak-amerikai piac igényeire tervezték, és a kérdéses szedán változat itt is számíthat a legnagyobb érdeklődésre. Így ez nem is akkora meglepetés – annál nagyobb, hogy a Volvo XC90 lefőzte a Honda Pilotot és a Nissan Titan XD-t, pedig ez utóbbi két autó kifejezetten Észak-Amerikának készül, míg a svéd terepjáró nemzetközi modell.
Az Év Autója választás eredménye is azt mutatja, hogy Detroitban mindenképp érdemes volna rákapcsolni, hisz ma már csak a nagy pick-upok és terepjárók tartják a víz felett az amerikai autóipart, miközben a vásárlók továbbra is több japán és koreai autót vesznek, mint helyi gyártmányt.