Avista: nem lehetne Opel?
A Detroit Motor Show-nál nincs hazaibb pálya az amerikai autógyártók számára – itt illik valami látványosat villantani. A Buick márka egy tanulmányautót állított ki Avista néven, egy formás, nagy kupét, amely nagyszerűen passzol a márka arculatához: szép vonalú, de egyáltalán nem sportos.
Az Avistában az a meglepő, hogy miközben az arányai igazán kellemesek, a formai megoldásai láttán azonnal az ugrik be, hogy biztosan a GM formatervezői vázolták fel. Ha a jelvényt nem nézzük, lehetne akár Chevrolet vagy Opel is, de a származásához nem férhet kétség. Nehéz megfogalmazni, hogy pontosan mi kelti ezt az érzést – talán az élek és a lágy felületek jellegzetes kombinációja, talán az Opelekről ismerős lámpaforma – de az egészben az a legszebb, hogy közben az Avista mégsem tűnik jellegtelennek.
Az autó műszaki megoldásairól elég keveset tudunk, csak annyit árultak el, hogy egy háromliteres, turbós V6-os van az orrában, amely 400 lóerős, és nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik hozzá. Még az sem egyértelmű, hogy hol hajt az autó, bár a Buick aktuális megoldásait ismerve valószínű, hogy keresztben álló motort és összkerék-hajtást alkalmaztak. Azt viszont tudjuk, hogy az Avistában négy különálló fotelben foglalhatnak helyet az utasok, maximális kényelemben. A klímaberendezést aromaterápia-funkcióval is ellátták, a csendes utazásról pedig aktív zajkioltó rendszer gondoskodik.
A gyártásról egyelőre szó sem esett, bár a GM-nek – akár az Opelről, akár a Buickról legyen is szó – szüksége lenne efféle látványos modellekre. Nem azért, mert üzleti szempontból megérné, hanem hogy legyen olyan modell a kínálatban, amelyre nem csak ésszerű szempontok alapján lehet vágyni.