A versenyautót a Subaru Levorgra építik, és a brit túrakocsi-bajnokságban indítják el, a tavalyi csapatbajnok csapat, a BMR színeiben. Egyelőre három évre tervezik az együttműködést – a lehetséges folytatás nyilván az eredményektől függ majd.
A BMR tavaly még a Volkswagen CC-ből épített versenygépekkel állt rajthoz a BTCC futamain, nem is rossz eredménnyel. Bár az egyéni bajnoki címet a Honda gyári csapata vitte, a nagy VW sportszedánokkal csapatban messze a legmagasabb pontszámot érték el. A Levorgot persze alaposan át kell építeni ahhoz, hogy alkalmas legyen a versenyzésre. Többek közt nem is indulhat összkerék-hajtású autó a bajnokságban, de ezt egyszerűen oldják meg: a versenyautó hátsókerék-hajtású lesz.
A Subarukat két igazán gyors pilótára bízzák: a sokszoros túrakocsi-bajnok Jason Plato, és a tavalyi bajnokság negyedik helyezettje, Colin Turkington versenyez majd velük. Ez persze nem jelenti, hogy a Levrog már az első évben tarolhat, hisz egy új versenyautó kifejlesztésére könnyen rámehet az első szezon, viszont a két elsőosztályú pilóta nyilván sokat lendíthet a fejlesztés hatékonyságán.
A BTCC jelenleg az egyik legszínesebb túrakocsi-sorozat Európában – a világbajnokságot is beleértve – hisz a négy gyári csapat, a BMW, az Infiniti, a Honda és az MG mellett nyolc további márka autóival álltak rajthoz tavaly, és a gyári Subarukkal még érdekesebbé válhat a széria.