A Mini jó érzékkel tél közepén áll elő a Clubman összkerék-hajtású változataival, bár az élő premiert csak áprilisban tartják meg.
A nagy Minivel, az új Clubmannel már volt szerencsénk találkozni, de eddig csak fronthajtású változatokat kínáltak belőle. Az All4 fantázianevű, összkerék-hajtású modelleket azonban most mutatják meg először, igaz, nagy újításokat ezek sem tartalmaznak.
A leírás alapján valamiféle Haldex-fazonú összkerék-hajtást alkalmaznak, amely csak szükség esetén ad nyomatékot a hátsó kerekekre, sőt, egy kuplung le is választja a hajtás hátsó részét, ha épp nincs rá szükség, így akár 30%-kal is csökkentheti a rendszer forgatásához szükséges nyomatékot. A nyomaték-elosztást az egyes kerekek külön fékezésével szabályozza a rendszer – pontosabban a menetstabilizáló elektronikára bízzák ezt a feladatot is. A rendszer alighanem egyszerű és megbízható, legfeljebb a fékbetéteket kell gyakrabban cserélni az átlagosnál, ha sokat mozgunk gyenge tapadású útakon, vagy gyakran hajtunk nagyon sportos stílusban.
Ez utóbbira nyilván lesz mód, hisz az All4 rendszer csak a kínálat erősebb, Cooper S és Cooper SD modelljeihez lesz elérhető: a benzines 192, a dízel 190 lóerős. Váltóból viszont hatsebességes kézi és nyolcfokozatú automata is kérhető az összkerék-hajtású Clubmanekbe.
Az összkerék-hajtás persze csak a Mininél számít újdonságnak, hisz az azonos műszaki alapokra épülő második generációs BMW X1 már hónapok óta kapható, természetesen összkerék-hajtással is. És bár nem tudjuk biztosan, hogy a két rendszer azonos-e, nem túl valószínű, hogy cégen belül kétféle rendszert használnának egyazon padlólemezhez.