Itt a vadiúj Volkswagen Bora
A Volkswagen kínálatának vannak igazán különös vadhajtásai is. Ilyen a Bora, amelyet a kínai FAW-VW vegyesvállalat készített eddig is, Európában már nyugdíjazott műszaki alapokra – ebből készült most el a második generáció.
Az előző FAW-Borát nyolc éve mutatták be, így a kínaiak érdemesnek tartották lecserélni, nyilván azért is, mert időközben hozzájutottak a frissebb VW technikához. A régi modell ugyanis a Golf IV PQ34 jelzésű padlólemezére épült, ez viszont a Golf V-ösből és VI-osból ismert PQ35-ös platform alkatrészeiből építkezik. A formaterv elkészítésénél láthatóan tiszteletben tartották a Volkswagen egységes márkaarculatát: a Bora tökéletesen hozza az aktuális Passat stílusát, még ha az arányok nem is igazán stimmelnek.
A FAW-VW egyébként szigorúan véve nem is tartozik a Volkswagen csoporthoz, hisz a németeknek csak 40%-uk van a vegyesvállalatban, a többségi tulajdonos a kínai First Auto Works. Talán ennek köszönhető, hogy míg az elsősorban Kína déli részén jelen levő Shanghai-VW, amelyben a német gyártó 50%-os tulajdonos, nagyrészt a világszerte ismert Volkswagen modelleket kínálja, addig a FAW-nál, amely kína északi és keleti tartományaiban erősebb, a Borához és a Lavidához hasonló, régebbi megoldásokon alapuló, és ennek köszönhetően olcsóbb modelleket gyártanak.