Kémfotókon az új katonai Mercedes
A Mercedes terepjáróját eredetileg is katonai célra tervezték – az, hogy az utóbbi másfél-két évtizedben divattárgy lett, inkább csak egy szerencsés véletlen a gyártó szempontjából – és ma is sok ezer példány szolgál belőle a világ hadseregeinél. Ráadásul olyannyira nem számít elavultnak a 37 éves konstrukció, hogy a Mercedes tovább is fejleszti.
![](https://kep.index.hu/1/0/1087/10871/108714/10871423_00a6c5a2ba597f49124de56bcdf289ec_wm.jpg)
A kémfotókon látható gép forrásaink szerint a polgári 4x42 változatra épül, és a STANAG 2 NATO szabványnak megfelelő páncélzathoz tervezték, bár ahogy ez az efféle teszteléseknél szokás, a páncéllemezeket hasonló tömegű utánzatok helyettesítik, ahogy az a feliratokból is kiderül. A STANAG 2 egyébként azt jelenti, hogy az AK-47 gépkarabélyból 30 méterről leadott lövéseknek ellenáll a páncélzat, a kerekek és a fenéklemez alatt robbanó hat kilogrammos tankelhárító akna hatása is túlélhető a járműben, és egy legalább 80 méterre becsapódó 155 mm-es repesz-romboló lövedék repeszei sem hatolnak be az utastérbe.
![](https://kep.index.hu/1/0/1087/10871/108714/10871425_26eb1605f0dcbf6341a9c5e1fab433e3_wm.jpg)
Ha a korábbi katonai változatokból indulunk ki, valószínűleg itt is a Mercedes 3 literes turbódízel motorjának 181 lóerős változatát használják, ötfokozatú automata váltóval, összkerék-hajtással és portál-tengelyes kerékfelfüggesztéssel, ami kivételes hasmagasságot biztosít a jármű számára. A jelenleg kínált G Wagon LAPV 6.1 ezzel a technikával legfeljebb 140 km/h-val haladhat, és nem valószínű, hogy az új változat ennél gyorsabb volna.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)