A Volvo nem kispályázik. Már korábban is emlegették, de az idő múlásával sem halogatják: 2020-ra azt akarják elérni, hogy autóikban senki ne halhasson meg, és ne is szenvedhessen súlyos sérüléseket. A feladat nem könnyű, de a vállalat észak-amerikai ágának vezetője, Lex Kerssemakers szerint nem ígérnek olyan dolgokat, amiben nem hisznek.
Ez a cél persze több pillérre támaszkodik. Számos olyan megoldást használnának ráadásul annak eléréséhez, ami már jelenleg is létezik. Először is magát az autót tennék fizikailag is a lehető legbiztonságosabbá, hogy egy esetlegesen bekövetkező ütközésnél minél kisebb legyen a sérülés esélye és súlyossági foka. Ezt a karosszériák kialakításával és légzsákokkal oldják meg.
A másik tartóoszlopot a biztonsági felszerelések jelentik. Adaptív tempomatot, sávtartó asszisztenst, ráfutást megelőző segédletet már napjainkban is számos gyártó használ. Ez kiegészül a közúti jelzések felismerésével, a gyalogosok és a nagyobb méretű állatok – ausztráliai kutatások nyomán továbbá a kenguruk – azonosításával is. Ezeket az eszközöket kell hatékonyan összehangolni.
A harmadik ilyen fontos tényező lehet az autonóm közlekedés. A Volvo biztonságtechnikai mérnöke, Erik Coelingh úgy véli, ha egy gyártó önálló közlekedésre képes járművet készít, minden olyan lehetőséggel számolnia kell, ami az autóval megtörténhet. Biztonságot csak tökéletesen működő rendszer nyújthat.
A Volvo nem a levegőbe beszél, hiszen az Euro NCAP mutatói alapján az új XC90 napjaink legbiztonságosabb autója. Ráadásul a Detroiti Autószalonon a Toyota vezérigazgatója is ütközéskerülő autókról beszélt, de a Volvóéhoz hasonló, határozott, dátummal megerősített ígéreteket nem tett.