Nem gondolná az ember, hogy a Mercedes épp negyven éve mutatta be a W123-ast, amely a maga idejében a legsikeresebb prémium-autók közé tartozott, de még a huszonegynéhány évvel később ráragadt munkásautó-státusz sem tudta teljesen elpusztítani a presztízsét.
Most, negyven évesen még mindig létezik a típus, még mindig nem neveznénk kövületnek, hisz jó néhány példányát használják a hétköznapokban, ami nagyon kevés kortársáról mondható el. A típus mai szemmel elég hosszú életű volt: 1976-ban mutatták be, utódja, a W124-es viszont csak 1985-ben váltotta le. Ennyi idő alatt összesen közel 2,7 millió példány készült, amelyből alig 100 ezer kupé és 199 ezer kombi kivitelű, a többi négyajtós szedán volt. 1977-től gyártották a nyújtott változatot Lang néven, 3,425 méteres tengelytávval, amely a maga idejében népszerű reprezentációs limuzinnak számított.
A W123-as újautó-pályafutását követően is népszerű maradt – Kelet-Európába így került a legtöbb példány – manapság pedig Afrikában és egyes távol-keleti országokban éli harmadik virágkorát, ahol a takarékos dízelváltozatok még mindig népszerűek a taxisok körében. Európában persze egyre ritkább látvány, így lassan a típus becsülete is visszatér. A széttaposhatatlan munkásautó-státuszból egy ideje már kikopott, így lassan már csak a jól karbantartott, megbecsült példányok maradnak.