Az Egyesült Államokban tavaly óta létezik olyan jogszabályi lehetőség, hogy kis sorozatban modern motorokkal szereljenek fel 25 évnél régebben tervezett modelleket, majd a végeredményt forgalomba helyezzék. Ezt a lehetőséget használja ki az évekkel ezelőtt Texasban újjáalapított DeLorean Motor Company, amely korábban az összes fellelhető DeLorean alkatrészt felvásárolta.
A cég birtokában durván 300 autóra való alkatrész van, de ezeket eddig nem tudták felhasználni, hisz a hatályos törvények szerint az újonnan összerakott autókat nem tudták volna forgalomba helyezni. Ez azonban a tavalyi Low Volume Vehicle Manufacturers Act (H.R. 2675) nevű törvény hatályba lépése óta megváltozott: ha olyan motort használnak, amely megfelel az aktuális környezetvédelmi előírásoknak, akkor az autó kaphat rendszámot. A törvény alkotói elsősorban annak a lehetőségét igyekeztek megteremteni, hogy a régi autók – például Porsche 356-os vagy a Shelby Cobra – utánzatait gyártó cégek termékeit is forgalomba lehessen helyezni, de a jogszabály a DeLorean-ra is alkalmazható.
A Jalopnik híre szerint már dolgoznak a gyártás előkészítésén, amit jövőre terveznek beindítani. Az azonban még kérdéses, hogy milyen motor kerülhet az autó farába. Számtalan lehetőség akad, de a cég egyik alelnöke szerint most egy V6-os szívómotor tűnik a legesélyesebbnek, amely 300 és 400 lóerő közti teljesítményt adhat le, és nem amerikai gyártmány. Több ilyen motor is létezik, például a Hyundai Genesis Coupé vagy a Nissan 370Z hathengeres motorjai. Ennek a megoldásnak az egyik nyilvánvaló előnye, hogy nem borítja fel drasztikusan a farmotoros autó súlyelosztását, hisz méretre és tömegre nem nagyon különböznek az eredeti 2,85 literes Peugeot-Renault-Volvo V6-osától, ugyanakkor a teljesítményük az eredeti motorénak közel a háromszorosa.
Egy picit ugyan szomorú, hogy a Vissza a Jövőbe napról lemaradt a DMC, de így sem kérdéses, hogy azt a háromszáz autót modern motorral nem lesz nehéz eladni.