A Toyota felfalja a Daihatsut
A Toyota ugyan eddig is többségi részvényes volt, de most kivásárol mindenki mást a Daihatsuból, és kivezeti a kisebb autógyárat a tőzsdéről. Ezzel jelentősen leegyszerűsödik a két márka kapcsolata.
„Ez egy lehetőség: nem kell azt éreznünk többé, hogy egyedül kell megoldanunk bizonyos problémákat. Teljessé válhat a kölcsönös bizalom, és maximálisan kihasználhatjuk az erősségeinket. Más szavakkal fókuszálhatunk a lényeges feladatokra. Hiszem, hogy ez a kulcs nemzetközi versenyképességünk javításához, illetve fenntartásához.” - mondta a Toyota elnöke, Akio Toyoda. Arról persze szó sincs, legalábbis egyelőre, hogy a Daihatsu teljesen beolvadna a Toyotába, de egységes stratégia alapján működik majd a cég, és a tervezési feladatokat is úgy osztják meg egymás között, hogy minimalizálják az átfedéseket a két gyártó tevékenysége közt.
A Daihatsu feladat a lesz ezen túl a költség- és üzemanyag-takarékos megoldások fejlesztése, ami azt is jelenti, hogy várhatóan itt tervezik a jövőben a Toyota kisebb modelljeit is, bár a gyáriak egyelőre nem mentek bele a részletekbe. Mindenesetre akad néhány olyan műszaki megoldás is, amelyet eddig a Daihatsu maga fejlesztett – például a hidrazin-hidrát üzemanyagcella – amelyhez a Toyota a felvásárlás után korlátok nélkül hozzáférhet.
A lehetőségek sora persze végtelen. Egyes feltételezések szerint a Toyota akár nemzetközi márkát is faraghat a Daihatsuból, amellyel kifejezetten az olcsóbb autók piacát célozhatják meg – ez lehetővé tenné, hogy a Toyota márkát feljebb pozicionálják. Valószínű, hogy a felvásárlás lezárulta után többet is elárulnak a Toyota vezetői a Daihatsuval kapcsolatos tervekről.