Most, hogy a Volkswagen és a Suzuki hivatalosan is különvált, úgy tűnik, a németek is megpróbálnak az indiai kisautó-piacon érvényesülni. A VW Ameo lehet az új csodafegyver, amely láthatóan a Polo közeli rokona, de úgy módosították, hogy jobban megfeleljen az indiai igényeknek.
Mivel a szubkontinensen igen népszerűek a kis szedánok – például a Suzuki Swift lépcsős hátú változata, amelyet kizárólag Indiában forgalmaznak, de említhetnénk a Tata Indicát is – a VW is ilyet készített. Az Ameo azonban nem az eddig gyártott négyajtós Polo helyben gyártott megfelelője, hanem egy új, kisebb változat. Mintha az ötajtós Polóra gyógyítottak volna rá egy kis csomagtér-kiegészítést Renault Thalia stílusban. Az összképet egy kicsit tovább súlyosbítja, hogy az Ameo viszonylag magasra emelt futóművet kapott – nyilván nem árt az az indiai úthálózat vegyes minőségét nézve – amitől egy fokkal még ügyetlenebbül néz ki.
Az autó műszaki alapjait egyébként ugyanaz a PQ25 platform adja, amelyet az aktuális Polóban is használnak, az alapmodell hajtáslánca pedig a Fabiálkban régebben használt 1,2 literes, háromhengeres szívómotorból és egy ötfokozatú manuális váltóból áll. Emellett a típus dízelmotorral is kapható lesz – ez egy 1,5 literes, hétfokozatú DSG váltóval, bár ennél többet nem tudunk róla. Valószínű, hogy a nálunk 1,6 literesként ismert TDI motor egy változatáról van szó, amelyet az indiai adószabályok miatt szabtak kisebbre.
Az Ameo árát egyelőre nem ismerjük, de nem lehet nagyon drága, hisz Indiában minden gyártó meglepően alacsony árakon dolgozik. Ám az már kiderült, hogy a piaci bevezetést az év második felében kezdik.