Gyártásra kész a tankolható villanyautó?
A nanoFlowcell nevű vállalkozás egy ideje már fejleszti saját elektromos járműveit. A több mint ezer lóerős Quant FE ugyan csak afféle műszaki demonstráció volt, de a második autójuk, a 3,91 méteres Quantino állítólag már közel áll a gyárthatósághoz.
A szériaváltozatba a korábbinál jóval gyengébb villanymotorok kerülnek: a négy motor együttes teljesítménye 107 lóerő. A rendszer különlegessége, hogy mindössze 48 volt feszültségen megy, ami elvileg ugyan nem a leghatékonyabb megoldás – a magasabb feszültség általában jobb hatásfokkal jár – de valószínű, hogy ez az egyik következménye a folyadék-elektródás akkumulátornak, amely a nanoFlowcell cég fejlesztéseinek középpontjában áll. A megoldás előnye az lenne, hogy a kétféle folyadék cseréjével percek alatt újratölthető – persze megfelelő infrastruktúrát feltételezve.
Azt egyelőre nem nagyon szellőztetik, hogy a folyadékelektródás megoldás milyen hatásfokkal működik, de azt állítják, hogy a Quantino már olyan készültségi fokon áll, hogy egy kisebb sorozatot akár gyárthatnának is belőle. Egy komolyabb piacfelmérés még hátra van, így nem tudni, hogy üzleti szempontból is megérné-e a gyártást elindítani.